Blog

Do założenia działalności gospodarczej konieczne jest posiadanie adresu jej siedziby. Co jednak zrobić, gdy firma nie potrzebuje fizycznej powierzchni biurowej? Wynajem stacjonarnego biura jest wtedy zbędnym luksusem, który generuje gigantyczne koszty utrzymania nieużywanego lokalu. Natomiast zarejestrowanie działalności pod prywatnym adresem zamieszkania nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem i może okazać się bardzo uciążliwe, zwłaszcza jeśli chcesz chronić swoją prywatność, oddzielając ją od spraw biznesowych.

I tu w sukurs przychodzi właśnie wirtualne biuro – nowa i lepsza alternatywa dla tradycyjnego, stacjonarnego biura, która pozwala pozyskać adres do rejestracji Twojej firmy, bez konieczności prowadzenia w nim fizycznej działalności. Co to znaczy wirtualne biuro i na czym dokładnie polegają jego usługi? Na te pytania postaramy się udzielić wyczerpującej odpowiedzi w tym artykule.

Karta Pobytu to nic innego jak dokument potwierdzający tożsamość właściciela oraz fakt posiadania przez niego zezwoleń na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego WE ( Wspólnota Europejska ) lub zezwolenie na osiedlenie się na terytorium RP.

Wirtualne biuro jako usługa pozwalająca na rejestrację biznesu pod wskazanym adresem wiąże się także z możliwością prowadzenia czynności i postępowania administracyjnego w danym miejscu. Jednym z najczęściej zadawanych pytań na temat wirtualnego biura jest kontrola skarbowa i sposób jej przeprowadzenia.

Jak przebiega kontrola skarbowa w wirtualnym biurze?

W dobie internetu, gdy większość spraw załatwiana jest drogą elektroniczną, posiadanie stacjonarnego biura często staje się zbędnym luksusem, który generuje ogromne koszty. Wiele firm nie potrzebuje wynajmować fizycznej powierzchni biurowej, decydując się na nową i lepszą alternatywę, jaką jest wirtualne biuro. Czy jednak korzystanie z usług wirtualnego biura jest w pełni legalne?

Spółkę można zarejestrować w KRS, jednak do jej rejestracji wymagane jest podanie nazwy i siedziby spółki z o.o.. O ile podanie samej nazwy naszej spółki nie nastręcza zbyt wielu problemów, o tyle podanie adresu jej siedziby może okazać się niezwykle problematyczne, zwłaszcza na początku działalności, gdy nie dysponujemy jeszcze własnym lokalem, a ceny wynajmu stacjonarnego biura mocno przekraczają niski budżet początkującej spółki. I co wtedy? Czy wynajem fizycznej powierzchni biurowej i ponoszenie ogromnych kosztów związanych z jego utrzymaniem oraz obsługą, nawet jeśli jej nie potrzebujemy to jedyne rozwiązanie umożliwiające rejestrację spółki z o.o.? Czy nie ma żadnej bardziej korzystnej alternatywy, która umożliwiałaby pozyskanie adresu niezbędnego do rejestracji?